ŚWIETLICA SP47

 

ŚWIETLICA SZKOLNA 

 

Blog Świetlicy - Zapraszamy!!! 

 

Spis treści zawartych na stronie:

Aktualności; Akcje, zadania, prezenty; Nauczyciele świetlicy;
Informacje organizacyjne;
Dokumenty do pobrania;
♥ Stronę tworzy, walcząc z opornością materii
 Elżbieta Czerny, nauczyciel świetlicy.

AKTUALNOŚCI

GRUDNIOWĄ PORĄ ZMIENIAMY ŚWIAT NA LEPSZE


Wyzwanie:
Przynajmniej raz dziennie powiem komuś komplement,
sprawię, że na czyjejś buzi pojawi się uśmiech,
zrobię coś dobrego.

Pełna realizacja wyzwania:
Jeśli jestem uczniem, dzieckiem opowiem o tym rodzicowi, bliskiej osobie.
Jeśli jestem rodzicem, opiekunem opowiem o tym swojemu dziecku.
Zaangażuję bliskich i dalszych znajomych.

Cel działania:
Uczymy się trudnej sztuki komplementów, czynienia dobra, sprawiania radości.
Rozmawiamy ze sobą, uczymy się doceniać siebie. Sami siebie i wzajemnie.
Dzielimy się szczęściem.

Efekt:
Dowiadujemy się, że mamy super moc. Zmieniamy siebie i świat. Na lepsze.
W styczniu zapominamy, że chodziło tylko o grudzień
Uśmiechamy do siebie się! 
Serdecznie
Elżbieta Czerny


GRUDZIEŃ

Będzie się działo! Co?! Och wiele, wiele fajnych i ciekawych rzeczy. Powstanie dużo prac polastycznych,
przeprowadzimy wiele ciekawych rozmow dotyczacych tradycji świątecznych i zwyczajów, które mają miejsce
w Waszych domach i szkole, bedziemy też rozmawiać o... o wszystkim! Ale przede wszystkim o tym jak być uważnym
na drugiego człowieka, jak doceniać siebie i innych i jak o nas wszystkich dbać ♥

A tu kilka zdjęć z Waszych prac :) Wasze Wspaniałe Panie: Ania, Asia, Ela, Lila, Patrycja dostarczyły mi klika zdjęć,
które z przyjemnoscią tu zamieszczam:




Na tablicy w świetlicy za to tez nowe dekoracje, ale chwile już wiszą :)



A tu sama Was pochwalę! Tak pięknie pracujecie na zajęciach ze mną - jesteście wspaniali!



... pisałam ładnie pracujecie?! :D tu to ładnie pozujecie... nie mogłam zdecydować, które zdjęcia dodać :)


LISTOPAD
 

Co słychać w szkole? Listopad zaczął się ogromnymi zmianami na podwórku szkolnym… Takimi, że już niestety „koniec” i „do widzenia” – na podwórko wyjść się nie da, póki panowie nie skończą swojej pracy…. Nie dość, że rozkopali całe podwórko wewnętrzne, to dorzucili kilka krzaków na terytorium głównego podwórka świetlicy! Skandal!!! Skandal? Hymmm…. Potrzebne są nam zmiany, oby tylko rozsądne i mądre… Krzaczki zdecydowanie pogorszą widoczność tego, co dzieje się za nimi, a system wywoływania przez okno ze świetlicy, uniemożliwia przyczajenie się nauczycieli w krzaczkach, ale… ale już nie możemy doczekać się nowych np. ławeczek, podwórkowego stołu do pin-ponga, może masztu, na którym zawiśnie kosz do koszykówki? A równocześnie, Chłopaki, prawda? – chcemy mieć przestrzeń dla kopania w piłkę!!! Dla zwykłej gry w „nogę” musi być przestrzeń i bramka… o! Jakby była bramka…!!! Biorąc pod uwagę, że wewnętrzne podwórko zajmą nam „wuefy”, chcemy mieć super przestrzeń dla wypoczynku i zabaw ruchowych – może jakieś, typowe dla placów zabaw domki. Takie niewysokie, ale ciut do spinania, w których będziecie czuć się bezpiecznie – niby nic nie widać, ale nauczyciele widzą, co się dzieje i mogą zareagować, gdy jest niebezpiecznie :) może jakiś niewielki mostek… Mamy tylko nadzieję, że choć na placach zabaw wielce pożądane, to na naszej przestrzeni nie pojawią się huśtawki – to dopiero byłoby niebezpiecznie, prawda? Gdy całe podwórko dzieci biega, w tym za piłką biegnie sześciu Lewandowskich, o wypadek, przez przypadek, nie będzie trudno. Miejmy nadzieję, że projektanci to uwzględnili w swojej koncepcji, choć szkoda, że nie zapytali o Wasze dziecięce marzenia… Projektowaliśmy już przecież na zajęciach w świetlicy nasze podwórko…. Nikt o to nie zapytał, a Wasze pomysły były fantastyczne! Wiem, bo sama widziałam, wiem, bo je z Wami omawiałam. Ba! zwracaliśmy uwagę na bezpieczeństwo i możliwości nauczycieli - byliście prawdziwymi ekspertami w planowaniu bezpiecznej przestrzeni i orgijnalnego jej zagospodarowania. I choć projekty robiliśmy rok, lub dwa lata temu, wiem, że to naprawdę były mądre rozwiązania. Mam nadzieję, że takie się pojawią :)

 Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

Świetlica szkolna też przechodziła metamorfozy.... 

Otwórz zdjęcie

Na miarę mooojej kreatywności i możliwości... 

Otwórz zdjęcie

No, nie mogłam patrzeć na tą ścianę.... nie mogłam... A przeciez wydając 400 dzieci przez ten jeden nieszczęsny domofon patrzeć na nią musiałam nie raz...

Ale uwaga!!!! UWAGA!! UWAGA!!! UWAGA!!!

Doczekaliśmy się! Tak wygladała świetlica 10.11.2021:

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

Tak wygladała 12.11.2021 ( Pani Asia zakradła się i zrobiła nam fotorelację): 

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

A jak wyglada świetlica teraz?

Jutro zrobię zdjęcia!

Jak szybko "jutro" zmienia się w "dzisiaj" wiemy chyba nie tylko my, dorosli, ale dla nas to chyba boleśniejsze ;)

TADAM! Oto obiecane zdjęcia. Nim jeszcze strudzone oprożnianiem sali, szaf i szafeczek, zapełnimy salę pomownie zobaczcie Kochani, jak piękną i dużą mamy salę:

 Brak opisu.

Brak opisu.Brak opisu.

Brak opisu.

 

Kochani tu od Pani Patrycji podrzucam kilka zdjęć Waszych budowli - wspaniale bawimy się klockami prawda?

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

Otwórz zdjęcieOtwórz zdjęcie

 

INFORMACJA ZAWSZE AKTUALNA:

DROGI RODZICU!

Szczególnie Rodzicu, Opiekunie ucznia klasy pierwszej! Kiedy wywołasz swoje Dziecko domofonem, ze świetlicy, nie uciekaj daleko! Twoje dziecko wychodzi do szatni, przebiera się, wychodzi do holu szkoły, ba! Wychodzi przed szkołę i... zrozpaczone wraca do nas... Ja wiem, nie możesz przyjść pod drzwi sali, gdzie przebywa Twoje dziecko. Wiem, że nie możesz czekać na terenie szkoły. Wiem, że pod drzwiami wejściowymi czeka czasami wiele osób. Twoje dziecko nie wie, że siedzisz w aucie, czekasz gdzieś dalej, jesteś w parku, obróciłeś się, bo rozmawiasz przez telefon i nie chcesz być słyszany przez wszystkich... Jest przerażone. Ono wraca, a Ty zaczynasz się niepokoić, rośnie Twój gniew: już dzwoniłeś, a dziecko nadal nie jest wywołane... Dzwonisz domofonem, dziecko wychodzi drugi raz, Ty postanawiasz wejść na teren szkoły - mijacie się i mamy kolejną KATASTROFĘ.

Inna sytuacja. Tak, jak i następna dotyczy Rodziców uczniów wszystkich klas. Twoje dziecko pakuje się, sprząta swoje rzeczy. Potem idzie jeszcze do toalety albo wtedy, kiedy je wywołujesz, właśnie w niej jest. To wszystko trwa. Denerwujesz się. Dlaczego nikt nie wywołał Twojego dziecka? Spokojnie... Zadzwoń proszę jeszcze raz. Bardzo chcemy żebyście poszli spokojnie do domu.

Sytuacja trudna. Wywołujesz Rodzicu dziecko, gdy grupy świetlicowe wracają
z podwórka. Wywołujemy dziecko i domofonem i prywatnymi komórkami łącząc się Messengerem. Czasami jakieś nazwisko wywoływanego ucznia nam umknie - przyznajemy: nie możemy patrzeć tylko w telefon, mamy pod opieką dzieci, są w szatni, przebierają się... Czasem zawiedzie Internet, czasem to my nie usłyszymy, że przyszła kolejna informacja. Drogi Rodzicu prosimy Cię o wyrozumiałość. Zadzwoń proszę jeszcze raz.

Uwierz, że chcemy, aby Twoje dziecko bezpiecznie z Tobą wróciło do domu. Życzliwość jest fajna. Bądź dla nas życzliwy.

 

My ćwiczymy życzliwość, gdy wywołujesz dziecko, które jest na lekcjach lub na zajęciach dodatkowych. Gdy krzyczysz w szatni (u nas to słychać, słyszą to także inni), gdy podajesz uparcie złą klasę ucznia i dziwisz się, że trudno go znaleźć wśród dziesięciu różnych grup...

 

 

Kiedy świetlica nie mieści się w świetlicy, 
bo w świetlicy muszą się odbywać lekcje,
które nie mieszczą się w salach lekcyjnych,
bo jest ich po prostu brak dla tak wielu klas...
Świetlica mieści się np. w jadalni :)
... może to niezbyt fajnie, ale radzimy sobie, jak możemy! 

PAŹDZIERNIK

Uwielbiamy zabawy klockami!!!

 
Na tablicy w świetlicy:


Staramy się wykorzystać ostatnie, cudowne jesienne dni. A, że przepisy nam sprzyjają,
to jesli temperatura znaczaco nie spada wychodzimy na podwórko szkolne.
Podczas zbaw podwórkowych jest wiele radości...


Rozmawiamy o tym, co można zrobić w świetlicy, żeby nam wszystkim
było miło. To kilka Waszych pomysłów (pamiętajcie o nich!):



Na tablicy w świetlicy:



Święto znaczków... A nie! Poczty Polskiej! Och, jak trudno było Wam opowiedzieć,
co to ta Poczta i po co znaczki... Dobrze, że niektórzy z Was wysyłali z wakacji
pocztówki do babci i dziadka...

Pięknie pracujecie podczas zajęć, cieszy nas wasze zaangażowanie
iradość z jaką podejmujecie różne zadania.

Dziś fatalny dzień. Uczeń klasy trzeciej pokazał mi taką grę:


 
Bardzo przykra sytuacja... Nie ma winnego. Często rozmawiam z dziećmi skąd się biorą gry, 
zabawki w świetlicy. O tym, że trzeba o te rzeczy dbać, odkłądać na swoje miejsce,
pilnować elementów gry, nie nieszczyć klocków. A jednak nadal zdarzają się takie sytuacje.
Taka nauka szacynku dla rzeczy jest bardzo ważna. Sprzatanie po sobie, nie wyginanie kart,
nie wkladanie klocków do buzi... Proszę wesprzyjcie nas Rodzice, porozmawiajcie o tym w domu...

Testujemy nowe gry:








WRZESIEŃ

Wrzesień rozpoczął się niezłą rewolucją w naszej świetlicy szkolnej.
Po pierwsze zmienili się nauczyciele. Niektóre panie, które spędziły z nami ubiegły rok,
które dzieci zdążyły poznać i polubić, i być może będą za nimi tesknić, znalazły swoje "miejsce na ziemi"
w zawodach nie związanych z edukacją. Na korytarzach szkoły uczniowie nadal będą spotykać Panią Ewelinę, Kasię, Kingę...
Szeregi nauczycieli naszej szkoły, dokładnie świetlicy szkolnej zasiliły dwie panie Joanny, pani Ania i pani Paulina.
Mam nadzieję, że dzieci polubią je równie mocno!

Druga zmiana dla Was i dla nas bardzo ważna:

Pan Dyrektor zgodził się na powrót, nie tylko klocków, ale i gier do świetlicy szkolnej!
Oczywiście trzymamy się zasad (staramy się!): poniedziałki, środy, piątki - dni z klockami;
wtorek i czwartek to dni gier planszowych.
Huuura! Dziękujemy!


Trzecie zmiana... 
Napiszę o niej, bo potrzebne nam zrozumienie dla sytuacji, która i dla Państwa: Rodziców, Opiekunów jest trudna.

A ponieważ dotyczy wywoływania dzieci ze świetlicy szkolnej, dotyczy bezpośredenio
Waszych dzieci.

Domofon świetlicy szkolnej przeszedł... jakby to nazwać? Nie za bardzo wiem... Ale miał przejść modernizację. Przeszedł... moderNIzaCję... Gdyby pomieszana czcionka oddawała sarkazm.. to tak, tak miało być...

Kiedyś dawno temu, czyli w tamtym roku, nauczyciele, rodzice, ba! Nawet dzieci! Wszyscy narzekaliśmy na domofony świetlicy. A to piszczą, a to nic nie słychać, rwie ten dźwięk, niekiedy nie widać nic... Było ciężko. Walka z nieprzychylną nam materią spoczywała codziennie na dwóch, zmieniających się zgodnie z grafikiem i dniami tygodnia nauczycielach: tym, który przebywał w sali 9 i wywoływał dzieci z sal: 1,2, 3, 10 i 11, oraz tym, który przebywał w sali 61 i wywoływał dzieci z sal: 67, 68, 73, 74, 74 a czasem i 75. Rozpoznawanie opiekunów, sprawdzanie sal - jedna osoba. Około 400 dzieci świetlicy wywoływało 2 nauczycieli. Nie było to równo po pół, oj nie... Jednak, jeśli się nad tym zastanowić, każda z pań przebywających w tych wyjątkowych salach miała trochę więcej czasu aby podejść do okna i wywołać dziecko z podwórka, czy wykonać połączenie do jednej z bocznych sal. O, był czas nawet na to aby porozmawiać z dziećmi przebywającymi w salach odpowiednio 9 i 61. Tu powinny znaleźć się zdjęcia upamiętniające poprzednie domofony. Nie spodziewałyśmy się jednak, że będziemy za nimi tęsknić.

 

Nie, to nie było tak, że nie interesowała nas modernizacja. Wszystko omówiłam. Modernizacja zapowiadała się wiecej niż optymistycznie: wideodomofony do wydawania dzieci rodzicom na każdym poziomie edukacji: jeden dla klas pierwszych jeden drugich itd... odciążenie nauczyciela na sali głownej, głośnik podwórkowy... w razie potrzeby (dziecko potrzebujące pomocy...) kontakt z nauczycielami z innych sal. Zatrzymały szkołę finanse... Smutne.

 

I w tym roku pojawił się on:

              

Szary, typowy domofon "blokowy", który umieszczony został w głównej sali świetlicy. Ta moderNIzaCja przyniosła nieoczekiwane efekty uboczne:

- wszystkie dzieci wydawane są z jednej sali. Wszystkie dzieci z 15 oddziałow klas 1-3 oraz uczniów klas starszych, którzy też u nas bywają. Około 400 dzieci. W sumie, niektóre dzieci są na zajęciach dodatkowych, albo jeszcze nie skończyły lekcji - nie ma ich, inne dopiero weszły i trzeba je zapisać, kolejne potrzebuje uwagi - po prostu: ma zły dzień, następne chce grę, kolejne chce grę, którą chce tamto, komuś wysypały się klocki... Ogarnąć to wszystko - wspaniały trening mózgu! A to wiadomo, przeciwdziałanie demencji...

- domofon potrzebuje chwili, żeby połączyć nas z inną salą. W sali bocznej nauczyciel musi go usłyszeć i do niego dojść. Czasami coś dzieje się w sali bocznej: ktoś potrzebuje pomocy lub tak po prostu: uwagi. Ale są i plusy tej sytuacji: to umacnia Zespół Nauczycieli. Wiemy, że w sali głownej dzwoni już kolejny rodzic, rozumiemy w jakiej sytuacji jest koleżanka, robimy wszystko, żeby jak najszybciej odebrać domofon;

- jeśli chodzi o szybkość... Kiedy odbieracie Państwo dzieci a one są na podwórku nauczyciel w sali głownej biegnie do okna, wychyla się i krzyczy na całe podwórko imię i nazwisko dziecka i klasę. Jeśli ma szczeście i mocny głos nauczyciele na podwórku odrywają sie od obserwacji dzieci i od razu wywołują ucznia. Czasem trzeba krzyknąć jeszcze raz. Później nauczyciel biegnie z powrotem do dzwoniącego domofonu i znowu biegnie do okna.... I znowu i jeszcze raz... To też w sumie nie jest problem. W świetlicy pracują nauczycielki, kobiety. Kobiety zazwyczaj są na diecie, odchudzają się.... tak było i wcześniej, ale ilość biegów dzieliła się na dwa. No coż, może to oznacza większą szansę na zrzucenie nadprogramowych kilogramów... 

- domofon, jak to zwykły domofon blokowy nie pozwala na oddzwonienie do sali głównej. To akurat na plus. Nauczyciel w sali głównej nie ma czasu/ mozliwości słuchać, że uczeń właśnie wyszedł lub jest na zajęciach dodatkowych, sprząta swoje rzeczy lub wyszedł właśnie do wc, zwymiotował... i trzeba bedzie poczekać;

- domofon "blokowy" chwilę łączy się z salą boczną. Jeśli w tej chwili dzwoni kolejny rodzic i my nawet odbierzemy, bo czekamy na połaczenie z salą to czasem nie jest dobry pomysł... Zdarza się tak, że w tym czasie nauczycielka z bocznej sali włąśnie w końcu odebrała... Trochę powstaje chaos. Mamy czasami wrażenie, że mamy trzecią rekę: jedną trzymamy słuchawkę domofonu łączącego z rodzicem, drugą zapisujemy nazwisko ucznia, żeby nie zpomnieć, trzecią przytrzymujemy na ścianie kartkę, na której je zapisujemy... w tym momencie, w którym wciskamy się w kąt sali, zblizając usta do domofonu, żeby koleżanka usłyszała kogo wywołujemy oczy dookoła głowy pozwalają nam na obserwację dzieci przebywających pod naszą opieką. W sumie... nie wiem jak my to robimy.. ale te kompetencje: trzecia ręka, oczy dookoła, są bardzo przydatne w życiu kobiety, więc nie ma co narzekać.

Po prostu... trzeba patrzeć z optymizmem na pewne sprawy. Staramy się, wykorzystujemy telefony, Messenger. Dajemy radę, dla Państwa i dla naszych/Waszych dzieci.

 

Proszę Państwa, mam pełną świadomość, że tak jak i my, i Wy macie różne warunki pracy. My się nawet nie skarżymy, staramy się wykonywać swoje obowiązki najlepiej, jak każda z nas potrafi. Chciałabym tylko tym opisem działania domofonu przybliżyć Wam sytuację/sposób wywoływania uczniów od strony nauczycieli. Tym samym ułatwić i Wam odbiór dzieci. Ułatwić nam współpracę.

 

Opis jest szczegółowy także dlatego, że w imieniu Zespołu Nauczycieli świetlicy chciałabym Państwa prosić najpierw o zrozumienie, potem o wyrozumiałość. Wiem, że to bardzo dużo: jesteście zmęczeni po pracy, śpieszyliście się po dziecko i śpieszycie się jeszcze gdzieś, macie wiele innych obowiązków i zadań. Rozumiem.

 

Kilka pomysłów, które usprawnią odbiór uczniów ze świetlicy szkolnej przychodzi mi jednak do głowy:

 

- umów się z dzieckiem gdzie czekasz: pod szkołą, idziesz jeszcze do przedszkola, czekasz w aucie. Nauczyciel z sali głównej nie ma czasu, a czasami nie ma jak przekazać tych informacji;

- jeśli masz taką możliwość, ustal z nauczycielem zajęć dodatkowych, że będziesz przychodził po dziecko. Niech sprowadzi dzieci już do Ciebie - nie ma potrzeby aby wprowadzał je do świetlicy. Jeśli nie będziesz czekał w holu szkoły instruktor musi wiedzieć, że należy odprowadzić ucznia do sali, z której uczeń był odbierany. W ostateczności, gdy zajęcia kończą się po 16.30 należy ucznia odprowadzić do sali głównej; 

- jesli któregoś dnia wiesz, że będziesz bardzo się spieszył, powiedz to dziecku. Wyjaśnij, że będzie dobrze, jeśli rzeczy będzie miał poskładane, możesz też zasugerować, koło której godziny bedziesz je odbierał;

- nie gwarantuj stuprocentowo punktualnego odbioru. Różnie bywa. Taka informacja powoduje niepokój dziecka;

- ustal z dzieckiem, że nawet jeśli widzi Twoje auto na parkingu, widzi jak wchodzisz do szkoły, nauczyciel w sali bocznej musi poczekać na wywołanie ucznia. Ta informacja jest ważna i dla Ciebie Rodzicu. Tak to po prostu wygląda. I to trwa, bo nauczyciel w sali głownej może wywoływać jeszcze przez chwilę inne dzieci;

- sprawdź dokładnie, o której dziecko kończy lekcje/zajęcia dodatkowe. Nie dzwoń wcześniej lub ciut po godzinie odbioru z szatni, do której sprowadziłby ucznia nauczyciel wychowawca. Możesz usłyszeć, że dziecka nie ma w świetlicy... bo nie ma. Jeszcze nie zdążyło dojść. Możemy nie zapamiętać w ferworze zapisywania uczniów, że po Jasia i Kasie rodzice już byli, czekają;

- do świetlicy zapisane jest 400 dzieci. Nie jesteśmy w stanie wiedzieć, o której każde znich  kończy lekcje, jakie mają zajęcia dodatkowe. Tak, niektórzy z Was wpisali dzieciom te zajęcia do kart. Nie mamy czasu ich w tym celu przegladać;

- proszę, kiedy wysołujesz dziecko, podaj nie tylko imię ale i nazwisko. Imiona w takiej dużej szkole powtarzają się... Opiekunie dowiedz się w jakiej klasie jest dziecko, które masz odebrać. Czasami w ferworze walki, mimo że już znamy te wszystkie dzieci doskonale, zapominamy czy to  3b czy 3e. Mów wyraźnie, dzieci są dość głośne, czasami słabo słychać. Pomóż nam.

- jeśli przed Tobą kilkoro rodziców wywołało dzieci, daj nam czas... Chwilkę. Jeśli nie odbieramy może coś dzieje się w sali, wywołujemy dzieci, probujemy połaczyć sie telefonem z innym rodzicem, jakieś dziecko potrzebuje naszej uwagi. Poczekaj. Może to Twoje dziecko? Pozwól nam mu pomóc, zadzwoń jeszcze raz. 

- jeśli dziecko już wywołałeś a ono nie pojawia się w holu... przez dłuższą chwilę... zadzwoń jeszcze raz.

Uwierz, chcemy wypuścić dziecko do domu.

...ufff. Dziękuję, że przeczytałeś to wszystko i bardzo przepraszam - Drogi Rodzicu chcę żebyś mnie, nas dobrze zrozumiał. Nasza współpraca to podstawa wszystkiego. A ciężko się współpracuje gdy myślisz, że nawet domofonu nie potrafimy odbierać...

Elżbieta Czerny

P.S. Teraz jest ciężko, ale wywoływanie kilkorga dzieci z różnych klas przez okno... da się zrobić. W pochmurny dzień wszystkie dzieci trzeba bedzie wywołać przez domofon, przeczekać każdorazowo łączenie z innymi salami, poczekać aż koleżanka odbierze, przekazać imię nazwisko....

Wydawanie dzieci na sześć rąk. Czasami, choć przez chwilę w sali głownej bywa więcej nauczycieli - 
wtedy wspólpracujemy. Póżniej nauczyciel jest jeden.
Opis zdjęcia: Ja (niewidoczna) odbieram domofony i wywołuję dzieci, dwie panie szukają
informacji/potwierdzenia kto może je odebrać, kartki na segregatorze ułatwiają pracę: szybkość pracy,
ilość dzwonków i można zapomnieć kto i przez kogo był wywoływany... = wszystko zapisujemy...

Otwórz zdjęcie

30.09. Dzień Chłopaka

PREZENT
Zadanie domowe*:
Potrzebne: zwykłe, najzwyklejsze karty do gry, talia albo i dwie;
minimum dwie fantastyczne Osoby, ale im wiecej tym lepiej.
Chłopaki! Ty Uczniu i Ty Tato! Proszę nauczycić się grać w wojnę :) Jeśli Tata nie potrafi, nie może nauczyć Syna,
o pomoc poprosicie Dziadzia, Wujka, a nawet Mamę czy Babcię. Tato, jeśli dysponujesz tylko córką...
nie ma lekko, zadanie domowe dotyczy i Ciebie. Wkrótce karty zostaną rzucone (ach jak to brzmi!), no....
dostarczone do sal świetlicy i nie chcę słyszeć "nudzi mi się" - każdy z każdym może grać w wojnę.
To najłatwiejsza, bardzo emocjonująca gra. Polecam również pozostałe gry znajdujące się w świetlicy!
Elżbieta Czerny
*Zadanie domowe na stronie świetlicy?
Szok! Skandal! Okropnieństwo!
... Zwróćcie uwagę, że to prezent :D :D... i chyba nie jest taki zły?

GRY ŚWIETLICY:

Wirus, Bystre oczko, Szeregowy pingwin, Zakazana Wyspa, Szachy, Uno, Ufo, Buła, pizza, kot, ser, koza, Gorący ziemniak: mini i junior, Baobab, Ale - Pary: pojazdy, słodziaki (tańsza wersja Dobble), Jenga, Kalambury, Trio, Bystre głowki, Szachy, Duuuszki, Duuuuszki w kąpieli, 5 sekund, Piłka, dobble, Cortex, Remik, Kotek Psotek, Wyrazy, Co słychać na farmie, Carcassone, Sylaby w dominie, Sportostworki, Merlin Zin Zin, Granie w malowanie, Farmer, Trash pack, Pirackie skarby, CardLine (dwie wersje w tym Marvel), Kotobirynt, Słówka, Unia Europejska.

Gry obecnie zakupione w znakomitej większości są pojedynczymi egzemplarzami. Niektóre, na razie, krążą po różnych salach. Sprawdzamy, które z nich najbardziej przypadną dzieciom do gustu. Są i takie pewniaki jak Wirus, Uno, Szachy lub Baobab, które kiedyś przetestowałam na własnych dzieciach lub wcześniej w szkole. Tych kupiłam od razu więcej. Tytuły, które sprawdzą się w naszej świetlicowej rzeczywistości, zostaną zakupione do każdej z grup. Pan Dyrektor zgodził się, aby do sal zajmowanych przez świetlicę wróciły pudła, które wypełnimy grami. Bardzo ułatwi nam to pracę, a dzieciom mądrą organizację czasu wolnego. Oprócz gier nowych dysponujemy też grami z poprzednich lat. Są w różnym stanie... Niekompletne, zniszczone bedziemy sukcesywnie wyrzucać. 

Drodzy Rodzice, jeśli znajdziecie w domu jakieś elementy świetlicowych gier, klocki - mogły się jakoś w dziecięcych rączkach zaplątać, wspaść do plecaka - porozmawiajcie z dzieckiem. Czasami zgubienie jednego elementu utrudnia, a nawet uniemożliwia grę. Często rozmawiam z dziećmi o tym skąd biorą się rzeczy w świetlicy i o tym, że należy o nie dbać. Za wzmocnienie tego przekazu będę ogromnie wdzięczna.

Kilkoro Rodziców przypomniało, podpowiedziało mi ciekawe tytuły gier - dziękuję!

Elżbieta Czerny


- AKCJE - ZADANIA - PREZENTY -
Tu wrzucę wszystko co pojawi się w ciągu roku :)
1.
30.09. Dzień Chłopaka
PREZENT
Zadanie domowe*:
Potrzebne: zwykłe, najzwyklejsze karty do gry, talia albo i dwie;
minimum dwie fantastyczne Osoby, ale im wiecej tym lepiej.
Chłopaki! Ty Uczniu i Ty Tato! Proszę nauczycić się grać w wojnę :) Jeśli Tata nie potrafi, nie może nauczyć Syna,
o pomoc poprosicie Dziadzia, Wujka, a nawet Mamę czy Babcię. Tato, jeśli dysponujesz tylko córką...
nie ma lekko, zadanie domowe dotyczy i Ciebie. Wkrótce karty zostaną rzucone (ach jak to brzmi!), no....
dostarczone do sal świetlicy i nie chcę słyszeć "nudzi mi się" - każdy z każdym może grać w wojnę.
To najłatwiejsza, bardzo emocjonująca gra. Polecam również pozostałe gry znajdujące się w świetlicy!
Elżbieta Czerny
*Zadanie domowe na stronie świetlicy?
Szok! Skandal! Okropnieństwo!
... Zwróćcie uwagę, że to prezent :D :D... i chyba nie jest taki zły?

Kilka zdjęć naszych budowli:







NAUCZYCIELE ŚWIETLICY


Mgr Elżbieta Bilska
Mgr Elżbieta Czerny
Mgr Klaudia Jochym
Mgr Joanna Laskowska
Mgr Monika Machel
Mgr Patrycja Ornat
Mgr Paulina Stopa
Mgr Anna Ulaszek
Mgr Joanna Uznańska
Mgr Liliana Wójtowicz...
oraz nauczyciele wspomagający nasze działania opiekuńczo-wychowawcze w czasie zastepstw,
uzupełniający etat lub wspirający nas w godzinach największej ilości dzieci...

ROK SZKOLNY 2021/2022

Drodzy Rodzice!
Zapisy do świetlicy szkolnej uczniów klas pierwszych będą odbywać się w dniu 1.09.2021r.
Poniżej znajdziecie Państwo Kartę Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej na bieżący rok szkolny.
Kartę należy pobrać, wydrukować i czytelnie wypełnić.
Opiekunów Prawnych prosimy o dostarczenie prawidłowo wypełnionych Kart Zapisu do nauczycieli
świetlicy oczekujących na Państwa w sali 61 (sala obok sekretariatu).
Prawidłowo i czytelnie wypłniona Karta Zapisu jest dokumentem niezbędnym,
aby Dziecko mogło uczęszczać do świetlicy szkolnej.

Karty uczniów klas starszych prosimy dostarczyć w pierwszym dniu pobytu ucznia w świetlicy szkolnej. 
Dzięki temu uczeń będzie mógł przebywać w swietlicy i opuści ją zgodnie z Państwa oczekiwaniami.

Drodzy Uczniowie,
Ostatnie dni wakacji przed Wami... Nauczyciele już skończyli urlopy, już od kilku dni przygotowują szkołę na
Wasze powroty. Czekamy. Czekamy na Wasze uśmiechy, rozmowy, Wasze wspomnienia z wakacji, nowe prace plastyczne.
Prosimy: spakujcie do plecaków uśmiechy, życzliwość, wyrozumiałość i otwartość na nowe przyjaźnie,
sympatię dla rówieśnikówi wszystkich pracowników szkoły.
Zabierzcie magiczne wyrazy: Dzień dobry, Proszę, Przepraszam, Dziękuję...
Do zobaczenia!
Elżbieta Czerny

DOKUMENTY DO POBRANIA W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

Wybrane dokumenty proszę pobrać, wypełnić i dostarczyć do nauczycieli świetlicy szkolnej. 

Ponieważ przesyłane mailowo scany Kart zapisu były nieczytelne, prosimy o bezpośrednie dostarczanie dokumentów.

Karta zapisu: Karta Zapisu do świetlicy szkolnej na rok 21/22

* Karta Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej - przede wszystkim dla uczniów klas pierwszych. Kartę należy dostarczyć jak najszybciej do nauczycieli świetlicy szkolnej. Jeśli uczeń w pierwszych dniach nie będzie uczęszczał do świetlicy, ale bedzie z niej korzystał później, również prosimy o jak najszybsze dostarczenie Karty. Pozwoli nam to zweryfikować ilość zapisanych do świetlicy szkolnej uczniów.

W miarę możliwości, serdecznie Państwa proszę o drukowanie Kart dwustronnie, lub spinanie dwóch osobnych kartek Kart zapisu. Prosze o podpisanie drugiej kartki imieniem i nazwiskiem dziecka.

Karty nie zawierające wymaganych podpisów opiekunów prawnych (a wszystkie są wymagane :) ) nie będą respektowane.

Aneks adresowany jest do uczniów, którzy uczęszczli do świetlicy szkolnej.
Jest to załącznik do prawidłowo wypełnionej w latach wcześniejszych Karty Zapisu
.

AneksAneks do Karty zapisu na rok 21/22

*Aneks do Karty Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej zawiera tylko niezbędne dane o samodzielnych wyjściach ucznia. Otrzymawszy Aneks uznajemy, że pozostałe, zamieszczone w ubiegłorocznej Karcie zapisu dane są aktualne.  Tak, jak pisałam Państwu w czerwcu nie będziemy mnożyć bytów :) . Prosimy jak najszybciej zaktualizować potrzebne dane i dostarczyć Aneks do nas :) Jeśli jednak chcielibyście Państwo nanieść jakieś konkretne zmiany do starej Karty zapisu POLECAM pobrać Kartę i wypełnic ją jeszcze raz (zmiany dotyczace np. osób upoważnionych do odbioru dziecka na bieżacy rok szkolny). Nanoszenie zmian na starych Kartach Zapisu nie będzie możliwe.

Czekamy na Was Drodzy Rodzice, Uczniowie. A teraz...

W imieniu Zespołu Nauczycieli Świetlicy udanej końcówki wakacji Wam życzę!

Elżbieta Czerny

  
 

 Blog Świetlicy - zapraszamy!

 

Informacje organizacyjne 

Świetlica jest czynna w godzinach:  6.30 – 17.00 – prosimy o punktualne odbieranie dzieci,
zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Karcie zapisu;

Prosimy o dobrowolną wpłatę pieniędzy na potrzeby świetlicy (w tym roku będą to przede wszystkim rzeczyłatwe do zdezynfekowania, które będą w stanie umilić nam czas w świetlicy i na podwórku)  do wybranych na bieżący rok szkolny Skarbników klasowych w kwocie 60 zł – na cały rok szkolny, opłatę mozna uiścić w dwóch ratach (do 15 listopada pierwsza rata);

W przypadku wątpliwości związanych z opuszczeniem przez ucznia świetlicy szkolnej nauczyciel 
pracujący w świetlicy postępuje zgodnie z Procedurami obowiązującymi w Szkole Podstawowej Nr 47. Jednorazowe upoważnienia na odbieranie dzieci należy składać w formie pisemnej. Informacja o stanie zdrowia dziecka (ewentualne dolegliwości, choroby) prosimy składać w formie pisemnej.
Prosimy aby informacja zawierała dokładną procedurę postępowania z dzieckiem chorym; Uczeń zapisany do świetlicy zobowiązany jest respektować regulamin w niej obowiązujący; Poprawnie wypełniona Karta zapisu jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania świetlicy –
umożliwia zapewnienie uczniowi bezpieczeństwa.
Na ten i na każdy kolejny Nowy Rok Szkolny: Życzę Państwu udanego Nowego Roku szkolnego.

Dziecku do plecaka proszę zapakować: radość, koleżeńskość, wyrozumiałość, dużo Waszej miłości,
motywację Waszą i Jego własną do poznawania tego, co chcemy mu pokazać i przekazać, dobre chęci i nadzieję,
że to będzie fantastyczny czas. A gdyby były jakieś, choćby najmniejsze obawy jak to będzie...
proszę przypomnieć dziecku, że nie jest samo - czy mały, czy dorosły czasami zastanawia się
jak w tej szkole będzie po wakacjach - przecież i Wy o tym myślicie... Prawda? ;) Odwagi!
E. Czerny

DOKUMENTY DO POBRANIA
 
Karta Zapisu i Aneks do Karty zapisu do świetlicy
:) zaktualizowane znajdują się powyżej :)
Serdecznie proszę o drukowanie Karty dwustronnie,
a jeśli jest to niemożliwe o podpisanie drugiej strony imieniem i nazwiskiem dziecka.
Proszę o zapoznanie się z informacją znajdującą się na drugiej stronie Karty.
Karty są uproszczone, pozbawione nieobowiązujących nas w tym roku danych osobowych.
Przypominam, że przy sprawdzaniu tożsamości osoby upoważnionej do odbioru dziecka
będziemy prosić Państwa o okazanie Dowodu Osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Wszystko dla bezpieczeństwa Waszych dzieci. :) Regulamin Świetlicy
REGULAMIN ŚWIETLICY Regulamin Ucznia
REGULAMIN DLA UCZENNICY I UCZNIA Załącznik 2 jednorazowe samodzielne wyjście
Jednorazowe samodzielne wyjście Załącznik 3 ucznia odbiera osoba nieupoważniona w karcie
Ucznia odbiera osoba nieupoważniona w Karcie zapisu Załącznik 4 Oświadczenie osoby nieupoważnionej w Karcie zapisu
Oświedczenie osoby nieupoważnionej w Karcie zapisu Procedury
PROCEDURA W PRZYPADKU INNEGO ODEBRANIA NIŻ ZAWARTE W DOKUMENTACJI

PROCEDURA W PRZYPADKU POZOSTAWIENIA DZIECKA POD OPIEKĄ ŚWIETLICY PO GODZINACH JEJ FUNKCJONOWANIA

PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA W CZASIE EPIDEMII COVID-19

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 1 W KRAKOWIE
Aktualizacja na dzień 1 września 2021 r.
oraz inne dokumenty

znajdziesz tu

prosimy o zapoznanie się ze zmianami w procedurze bezpieczeństwa w częściach: odbiór uczniów ze szkoły, wyście uczniów ze szkoły oraz organizacja pracy świetlicy. w czasie epidemii COVID-10 w Szkole Podstawowej nr 47 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Krakowie.

Szanowni Rodzice Uczniów klas I – III!

W celu usprawnienia odbierania Dzieci ze świetlicy wprowadzamy zmianę w procedurze bezpieczeństwa.

Rodzice odbierający Dzieci ze świetlicy wchodzą do szkoły i są kierowani do sali świetlicowej.

Jednorazowo na terenie szkoły może przebywać nie więcej niż
10 Rodziców, prosimy zatem o możliwie jak najszybsze opuszczanie budynku szkoły, aby umożliwić odebranie Dzieci kolejnym Rodzicom.

Dziękujemy.

Dyrekcja ZSP1

DEBATA SPOŁECZNA

Debata społeczna na terenie KP V Kraków

przeczytaj

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

WYDZIAŁ EDUKACJI

 

Referat Finansów i Projektów Oświatowych

 

+48 12 616 51 09

 

SZKOŁA DLA RODZICÓW

SZKOŁA DLA RODZICÓW

Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Daje możliwość refleksji nad własną postawą wychowawczą.

Czytaj na stronie dla rodziców.

ANKIETA DLA RODZICÓW

Szanowni Państwo. Ankieta o wypełnienie, której Państwa prosimy dotyczy spraw ważnych dla funkcjonowania naszej szkoły. Udzielone odpowiedzi pozwolą nam na podjęcie działań zmierzających do doskonalenia naszej pracy.

 

Aby wypełnić ankietę kliknij tutaj.

 

Dziękujemy.

STAN JAKOŚCI POWIETRZA

Udostępniamy Państwu informację na temat tego, gdzie można sprawdzić aktualny stan jakości powietrza

W celu sprawdzenia informacji na temat aktualnego stanu jakości powietrza w Krakowie należy kliknąć w podany link