ŚWIETLICA SP47

ŚWIETLICA

 

Świetlica szkolna pracuje w godzinach od 6.30 do 17.00.

W roku szkolnym prosimy o dokonywanie wpłat na bieżące potrzeby dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej (materiały do pracy z dziećmi) w wysokości 7 zł na miesiąc (70 zł na rok) od dziecka.

Opłaty na potrzeby świetlicy w bieżącym roku szkolnym zbierają rodzice pełniący rolę skarbników klasowych poszczególnych klas.

Ze względu na bezpieczeństwo dzieci uczniowie klas I nie wychodzą do sklepiku szkolnego. Wyjscia do sklepiku i bibloteki szkolnej uczniów starszych odbywają się za pisamną zgodą ich opiekunów prawnych. Prosimy o stosowny zapis w dzienniczku ucznia!

Podział uczniów w godzinach porannych, uczniowie klas 1 od 07.15-07.30 sale w sektorze C:

SALA

NAUCZYCIEL

KLASY

61

n-l od 06.30

Klasy które idą na 2 zmianę, klasy 3,4, wybrane drugie

9

n-l od 07.15

Klasy 1: a,b,c + ew.klasy 2

1

n-l od 07.15-07.30

Klasy 1: d,e,f  +       ew. klasy 2

 

DOKUMENTY

Regulamin świetlicy

Karta zapisu dziecka do świetlicy

Jednorazowe upoważnienie na odbiór dziecka ze świetlicy szkolnej

Oświadczenie - dziecko odbiera osoba nieupoważniona - rodzic potwierdza telefonicznie

Oświadczenie - samodzielne wyjście

 

 

Wrzesień

Wrzesień to w świetlicy szkolnej miesiąc od zawsze związany z tematyką dotyczącą bezpieczeństwa. Bezpieczny pobyt w szkole, w świetlicy szkolnej obowiązkowo jest omawiany podczas pierwszych wrześniowych zajęć. Czytamy, przypominamy i poznajemy regulaminy dotyczące zarówno pobytu w salach świetlicy jak i na podwórku szkolnym. Jeśli pogoda jest niesprzyjająca i nie możemy wyjść na podwórko szkolne, zajęciom takim towarzyszy wykonywanie przeróżnych prac plastycznych. Nie tylko omawiamy, rysujemy, malujemy to, co wiąże się z pobytem w świetlicy, przypominamy sobie również jak dbaliśmy o bezpieczeństwo podczas wakacyjnych wypraw i zabaw. W tym roku, w ostatnim tygodniu września w świetlicy szkolnej odbył się cykl zajęć związanych z bezpieczeństwem uczniów w drodze do szkoły. Uczniowie w zależności od grupy i nauczyciela omawiali: znaczenie znaków; zasady poruszania się w drodze do szkoły; sposoby, które mogą sprawić, że pieszy na drodze staje się bezpieczniejszy; rysowali swoje własne propozycje znaków i oznaczeń lub odwzorowywali, kolorowali poznane znaki. W realizacji zajęć pomocne były kolorowanki, krzyżówki i wykreślanki, z których dzieci mogły korzystać również w czasie wolnym. Zainteresowanie tematem niewątpliwie wzrosło za sprawą odblasków: zwijających się linijek, zawieszek i przepasek – omawiana była widoczność osoby odpowiednio ubranej, noszącej odblaski i takiej, która nie dba o odblaskowe elementy stroju. Sporym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia podczas których uczniowie projektowali ekologiczne pojazdy, umożliwiające dotarcie do szkoły i nie tylko. Dniem sprzyjającym takim zajęciom były Dzień Bez Samochodu – jedno z świąt nietypowych, które ciekawą tematyką pozwala rozbudzać wyobraźnię i dotyka wielu zainteresowań uczniów: ekologii, motoryzacji i projektowania. I choć wiele pomysłów było bardzo ciekawych, a niektóre oryginalne prace zostały wywieszone na tablicach świetlicy, to w naszej szkole Dzień Bez Samochodu to taki dzień jak co dzień, dzień z rowerem, hulajnogą i rolkami. I takich wspaniałych prac było najwięcej – bo po co poprawiać coś tak fantastycznego jak np. rower, czegoś co zostało już wymyślone? Dopełnieniem wykonanych prac było tworzenie wspólnej „drogi do szkoły” która stała się torem do gry w kapsle. Podstawa starej gry w nowym wydaniu, stworzona przez uczniów dwóch klas na ogromnym kawałku tektury – tak w świetlicy „z niczego” powstała fantastyczna zabawka dla wszystkich. E. Cz.

Nasz tor do gry w kapsle.. 

 

PAŹDZIERNIK

 

Miesiąc październik podobnie jak wrzesień w większości upłyną nam na wyjściach podwórkowych. Ulubiona zabawa podwórkowa Państwa dzieci? "Zabawa dowolna"!!

Dla chłopców to głownie niezobowiązujące rozgrywki piłkarskie. Ilość "Lewandowskich", "Piszczków" i "Błaszczykowskich" oraz "Pazdanów" na przestrzeni podwórka: niesamowita. Od czasu do czasu pojawiaj się jakiś "Messi" lub "Ronaldo". "Obcy" przy "Naszych" nie mają jednak szans. Nawet jeśli na koszulce widnieje 7 na potrzeby dobrej zabawy kombinacje klubowe tracą na znaczeniu. Liczy się piłka i... "coś" co może posłużyć za bramkę...

Dla dziewczynek to czas biegania, skakania i ploteczek na kocu. Zabawy w dom, zabawy lalkami, tenis albo "szczur". Niekiedy same z siebie dobierają się w grupki grające w zbijaka. Może dlatego, że "zbicie" przez koleżankę bywa delikatniejsze...

Oprócz zabaw podwórkowych, tak jak zawsze: zabawy w salach, na dywanie i przy stolikach. Często choć nie zawsze, zajęcia plastyczne, wspólne lub indywidualne czytanie. E. Cz.

 

baza w salizamek

 

Listopad

Listopad, listopad 2018 roku w świetlicy szkolnej to niesamowity czas. Polska odzyskuje swoje granice, z różnych kształtów ustalamy jeden wspólny, obecnie przyjęty – tak powstają piękne aczkolwiek oryginalne prace plastyczne. Wisła wije się sobie i autorowi pracy znanym korytem, a Książę Krak byłby bardzo zdziwiony gdyby zobaczył Kraków nad Bałtykiem, w górach lub na Mazurach. Z pomocą dzielnych Nauczycieli i  różnych pomocy medialnych – rzutników, telefonów własnych Nauczycieli gdy te pierwsze zawodziły, oraz tablic, tych zwykłych zielonych, poszczególni uczniowie mieli szansę dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. O Polsce właśnie. Gdzie mieszka ulubiona ciocia i czy to bardzo daleko, gdzie mieszkał kuzyn Smoka, Bazyliszek, skąd są sławne rogale i trykające się koziołki, które jezioro największe a jakie najgłębsze, co to ten Hel i co to takiego Trójmiasto (moja ulubiona odpowiedź – tam są trójkątne domy ;) - kochane dzieciaki - dziekujemy! ), a niektórzy uczniowie już dziś nawet wiedzą, gdzie jest miasto, w którym mieszkają krasnoludki! Oprócz tego czytaliśmy książki, budowaliśmy wspaniałe budowle, kolorowaliśmy kolorowanki, czasami słuchaliśmy pieśni wojskowych. E. Cz.

A w świetlicy na tablicy...

                                                                        .... wszyscy My!

Grudzień

W grudniu… spotkałam Mikołaja. Prawdziwa historia jest taka, że spotkałam się z nim osobiście. W związku z tym, że noc 5-6 grudnia jest krótka, a Elfy produkujące i pakujące zabawki bardzo zajęte, zaoferowałam pomoc. Przekazałam otrzymane od Was Drodzy Rodzice pieniądze zbierane na potrzeby świetlicy, wskazałam zabawki, które chcielibyśmy mieć, wybrałam kurierów lub poprosiłam innych Nauczycieli o pomoc w transporcie zabawek – to już po to, aby odciążyć Renifery. Póki co uczniowie otrzymali kilka gier i mnóstwo klocków Lego i Clics. Wszystkie inne rzeczy, po feriach sukcesywnie będą przynosić… Nauczyciele. Drodzy Rodzice to dzięki Wam (i oczywiście, dzięki Mikołajowi) dysponujemy zabawkami znajdującymi się w świetlicy. Uwrażliwiajcie swoje dzieci na dbałość o nie: odkładanie elementów gier do pudełek, staranne sprzątanie klocków, zabawy podczas których klocki i ich pudełka przetrwają trochę dłużej niż miesiąc. Dzieci w świetlicy jest bardzo dużo, zabawek – zawsze za mało. Niestety niektóre gry przekazane uczniom z poczatkiem grudnia już pod koniec miesiąca potraciły elementy. Przykro też patrzeć na pudełka z gier rzucone byle jak pomiędzy stoliki, dzieci trzymające w jednej ręce chrupki a w drugiej nowe karty, dzieci skaczące po klockach, które mimo, że z certyfikatem „prawie niezniszczalne” pękają. Tak, te klocki, gry są świetlicowe, wspólne, tak jakby niczyje… tak te same klocki i gry to Wasza ciężka praca, 70zł, które mogliście przeznaczyć na coś innego – za to, że daliście je Swoim Dzieciom na zabawki, materiały plastyczne bardzo dziękujemy! Drodzy Rodzice Drodzy Uczniowie pod spodem kilka prac wykonanych z nowych klocków – to wspaniałe budowle i dobrze spędzony czas! E. Cz.

paszcza połykacz

 

Styczeń

A na dobry styczeń...

Styczniowe zdjęcie nieco nie wyraźne...  Styczeń był bardzo krótki... w lutym nie zdążyłam.. Poniżej wklejam tekst i w marcu ruszamy z Akcją!

 

LUTY/MARZEC

AKCJA

DZIEŃ DOBRY

(KULTURA OSOBISTA JEST W CENIE!)

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NAUCZYCIELI, RODZICÓW I UCZNIÓW
ZESPOŁU SZKOLNO – PRZEDSZKOLNEGO DO UDZIAŁU W AKCJI „DZIEŃ DOBRY”:

DRODZY UCZESTNICY!

„DZIEŃ DOBRY” POWIEDZIANE DO OSOBY NAM ZNANEJ
NA KORYTARZU, PRZED SZKOŁĄ LUB PODCZAS WCHODZENIA DO SALI
NIE POWODUJE
GROŹNYCH CHORÓB
ZWIĄZANYCH Z NIEBEZPIECZNYMI DLA ŻYCIA POWIKŁANIAMI,
UTRATY WZROKU LUB SŁUCHU.

ACZKOLWIEK, MAMY NADZIEJĘ, ŻE BĘDZIE ZAKAŹNE:
ROZPRZESTRZENI SIĘ W CZASOPRZESTRZENI
SZKOŁY, JEJ OKOLICY, ROKU SZKOLNEGO A NAWET FERII I WAKACJI.

RÓWNOCZEŚNIE PRAGNIEMY POINFORMOWAĆ:

ZWYKŁE „DZIEŃ DOBRY”
WYWOŁUJE KORZYSTNE DLA ZDROWIA REAKCJE PSYCHOFIZYCZNE:
RADOŚĆ, OTWARTOŚĆ, ZNIWELOWANIE NAPIĘCIA I NADĘCIA, ZAZYCZAJ AUTOMATYCZNE PODNIESIENIE KĄCIKA UST – POPRAWIENIE MIMIKI TWARZY, ZWIĘKSZENIE KONCETRACJI, ŻYCZLIWOSCI, SPOSTRZEGAWCZOŚCI… ETC.

 

Kochani! Zapraszam do zabawy wszystkich! Postaram się jak najwiekszej liczbie dzieci rozdać karteczki z Akcją! zadaniem Dzieci (z Waszą drodzy Rodzice pomocą) będzie zebrać jak największą liczbę podpisów - bliskich, znajomych, sąsiadów, nauczycieli (a co!) i rówieśników. Podpisy można zbierać na doklejonej kartce A4, na kartce z Akcją!.... sama nie wiem. Ma być przeczytane i podpisane!

Czy to jest konkurs... hymmm.. Nie. Wyzwanie. Choć nie lubię i walczę z tą zabawą wśród dzieci (bo wyzwania bywają bardzo "niefajne"). Tak to jest wyzwanie. Ale takie chyba fajne, prawda? Więc walczcie o satyswakcję Drodzy Uczniowie! Kto zapozna największą ilość osób z Akcją! wywoła mam nadzieję najwiecej uśmiechów. A śmiech Kochani - to zdrowie! E. Cz.

MARZEC część 2

Moje wspaniałe pierwszaki domagają się zdjęć ze swoimi pracami. Owszem prace są wyjątkowe. I warto pokazywać je wszystkim. Drodzy Rodzice, pracujący w świetlicy nauczyciele wykonują z Waszymi Skarbami wspaniałe prace. Wiszą one na tablicach, które mijacie przychodząc i odbierając naszych podopiecznych. Ale zdradzę Wam w tajemnicy - nie wszystkie prace wiszą. Czasem proza życia: za mała tablica, czasami praca taaak piękna, że trzeba zabrać dla mamy, czasami "skończę w domu"... A czasami efekt nie taki... Moje koleżanki robią z Waszymi dziećmi przecudowne prace a ja... ja uwielbiam kreatywnie: jak nie mapa Polski według pomysłu ucznia to.. "jak wygląda i jak działa fabryka czekolady?". Przecież wiadomo, że są tam koła zębate i lejki i najsmaczniejsze czekolady i żelki i takie dynksy i pokrętła. I choć te prace są "niewywieszalne" od razu widać jak wspaniale pierwszaki wszystko wiedzą o czekoladzie.... :) Prace wspaniałe i cudowne znajdziecie na tablicach - proszę Mamo, Tato, Babciu i Dziadku a także każdy Opiekunie który odbierasz ucznia bo jestes upoważniony, proszę stań i zachwyć się. Zachwyć się. Zwróć uwagę. Powiedz "łał" i klaśnij w ręce. Uwielbiam jak Wasze Dzieci mówią "Pokazałem - podobało się!". Pod spodem niektóre efekty "pracy z kółkami"...

Och! Wiem... Ale mieliśmy świetną zabawę podczas tych zajęć. Który Tatuś wie gdzie Gwiezdnych Wojnach jest jabłoń? Star Wars Jabłoń?

A to pozostałe "niewywieszalne" prace:

 

 

KWIECIEŃ

Wiosna, wiosna ach to TY! Drodzy! Mam propozycję zabawy na wiosnę, lato... cały rok.  Pomysł nie jest moj ale baaardzo mi się spodobał :) Zapytałam i pozowlono mi go sprzedać Wam Drodzy Rodzice i Drodzy Uczniowie. Sprzedaję za jeden uśmiech i spojrzenie na tę stronę. Uczniowie realizują zadanie obowiązkowo z dorosłymi opiekunami! Ciekawa jestem kto podejmie wyzwanie? Podpowiadam - dobrze poprosić o pomoc wszystkowiedzącą babcię lub znającego się na wszystkim dziadka. Zapraszam!

Tak, zapraszam do podjęcia wyzwania :)

Zaobserwuję 100 gatunków w moim mieście w 2019 roku.

Jak się do tego zabrać?

1. Załóż listę, na której będziesz zapisywać zaobserwowane gatunki.
Możesz ją podzielić według grup organizmów (ptaki, ssaki, grzyby, owady...), notować daty i miejsca obserwacji, dołączać zdjęcia... To zależy od Ciebie.

2. Idź w teren! (w granicach swojego miasta, wsi bądź w najbliższej okolicy miejsca swojego zamieszkania)

Pamiętaj, że obserwacje mają być przede wszystkim bezpieczne dla Ciebie i przyrody. Nie chwytaj w rękę osy, żeby rozpoznać gatunek ;) ale też nie płosz zwierząt, nie rozdeptuj i nie wyrywaj roślin... Obserwuj tak, żeby ktoś, kto chciałby przyjść po Tobie, również miał szansę oglądać to, co Ty widziałeś.

Nie potrafisz rozpoznać jakiegoś gatunku? Super: sięgnij do atlasu, przewodnika, spytaj znajomego przyrodnika, na grupie tematycznej na fb lub forum. Pamiętaj, że uzyskane w ten sposób oznaczenia gatunków nie zawsze muszą być poprawne ani tak godne zaufania, jak oznaczenia specjalistów zajmujących się daną grupą organizmów. Ale nie martw się tym - to nie badania naukowe, tylko zabawa mająca na celu trochę lepsze poznanie Twoich dzikich najbliższych sąsiadów.

O wyzwaniu i swoich obserwacjach związanych z zabawą dorośli uczestnicy mogą podyskutować na grupie: https://www.facebook.com/groups/958288164560449/ młodzi obserwatorzy mogą... zdjęcia robić ale też szkicować ,rysować lub notować: to i to widziałem, tak a tak wygladało... Samych ciekawych obserwacji życzę!

E. Czerny

 

MAJ

Zbliża się koniec maja i jest to bardzo pracowity dla mnie okres... Kochani prosze o chwilę cierpliwości a na stronie pojawią się majowe zdjęcia Waszych dokonań. Sama nie mogę się doczekać!

 

 

 Czerwiec

Drodzy Rodzice!

Słońce wyszło, deszcz przestał padać (dziękuję serdecznie za wystraszenie chmur parasolami ;) )  a my zaczęliśmy wychodzić na podwórko szkolne. Jest gorąco. Bardzo gorąco. W szkole funkcjonuje „źródełko” zwane potocznie „wodopojem” z którego uczniowie często korzystają – wystarczy dać dziecku butelkę, bidon i sprawę napojów mamy załatwioną. Nie proszę wiec w tym roku o większą ilość picia, ale serdecznie proszę: do plecaka włożyć czapkę z daszkiem, kapelusik, porozmawiać z synem, córką aby do plecaka przed wyjściem na podwórko schowali mundurek…  

 

 

AKCJA LATO 2019

W dniach 24  - 28 czerwca oraz 1 – 5 lipca 2019 r.
dla Uczniów  Szkoły Podstawowej nr 47 i w Krakowie organizowana jest
„Akcja lato w szkole 2019”.

Zajęcia dla Dzieci będą prowadzone
od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 15.30.

Ze względu na prawidłową organizację zajęć prosimy, by dzieci były przyprowadzane do szkoły najpóźniej o godzinie 9.00.

W programie akcji przewidziane są zajęcia stacjonarne, na terenie szkoły i wokół niej (w zależności od warunków pogodowych), spotkania z ciekawymi ludźmi, wyjścia do instytucji kultury.

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach w ramach akcji jest  wypełnienie i dostarczenie do sekretariatu szkoły karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku oraz zapoznanie się z regulaminem „Akcji Lato w szkole 2019”.

ZAPISY UCZNIÓW NA ZAJĘCIA AKCJI LATO W SZKOLE 2019 ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W DNIACH 27. maja 2019 r. –  14. czerwca 2019 r.

Program zajęć na poszczególne tygodnie będzie  umieszczony na stronie internetowej szkoły i na drzwiach wejściowych do budynku w ostatnim tygodniu roku szkolnego.

Szczegółowe informacje i karty uczestnictwa w sekretariacie szkoły i na stronie internetowej sp47krakow.edu.pl.

OŚWIADCZENIE O POWROCIE DZIECKA Z AKCJI LATO

Ilość miejsc ograniczona.                                                                                                                                     Zapraszamy!

DEBATA SPOŁECZNA

Debata społeczna na terenie KP V Kraków

przeczytaj

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

WYDZIAŁ EDUKACJI

 

Referat Finansów i Projektów Oświatowych

 

+48 12 616 51 09

 

UBEZPIECZENIE

OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW DZIECI, MŁODZIEŻY, OSÓB UCZĄCYCH SIĘ ORAZ PERSONELU W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH – UBEZPIECZENIE SZKOLNE III 184

SZKOŁA DLA RODZICÓW

SZKOŁA DLA RODZICÓW

Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Daje możliwość refleksji nad własną postawą wychowawczą.

Czytaj na stronie dla rodziców.

ANKIETA DLA RODZICÓW

Szanowni Państwo. Ankieta o wypełnienie, której Państwa prosimy dotyczy spraw ważnych dla funkcjonowania naszej szkoły. Udzielone odpowiedzi pozwolą nam na podjęcie działań zmierzających do doskonalenia naszej pracy.

 

Aby wypełnić ankietę kliknij tutaj.

 

Dziękujemy.

STAN JAKOŚCI POWIETRZA

Udostępniamy Państwu informację na temat tego, gdzie można sprawdzić aktualny stan jakości powietrza

W celu sprawdzenia informacji na temat aktualnego stanu jakości powietrza w Krakowie należy kliknąć w podany link