ŚWIETLICA SP47

ŚWIETLICA

 

Świetlica szkolna pracuje w godzinach od 6.30 do 17.00.

 

W roku szkolnym prosimy o dokonywanie wpłat na bieżące potrzeby dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej (materiały do pracy z dziećmi) w wysokości 7 zł na miesiąc (70 zł na rok) od dziecka.

Opłaty na potrzeby świetlicy w bieżącym roku szkolnym zbierają rodzice pełniący rolę skarbników klasowych poszczególnych klas.

Podział uczniów w godzinach porannych, uczniowie klas 1 od 07.15-07.30 sale w sektorze C:

SALA

NAUCZYCIEL

KLASY

61

n-l od 06.30

Klasy które idą na 2 zmianę, klasy 3,4, wybrane drugie

9

n-l od 07.15

Klasy 1: a,b,c + ew.klasy 2

1

n-l od 07.15-07.30

Klasy 1: d,e,f  +       ew. klasy 2

 

DOKUMENTY

Regulamin świetlicy

Karta zapisu dziecka do świetlicy

Jednorazowe upoważnienie na odbiór dziecka ze świetlicy szkolnej

Oświadczenie - dziecko odbiera osoba nieupoważniona - rodzic potwierdza telefonicznie

Oświadczenie - samodzielne wyjście

 

 

Wrzesień

Wrzesień to w świetlicy szkolnej miesiąc od zawsze związany z tematyką dotyczącą bezpieczeństwa. Bezpieczny pobyt w szkole, w świetlicy szkolnej obowiązkowo jest omawiany podczas pierwszych wrześniowych zajęć. Czytamy, przypominamy i poznajemy regulaminy dotyczące zarówno pobytu w salach świetlicy jak i na podwórku szkolnym. Jeśli pogoda jest niesprzyjająca i nie możemy wyjść na podwórko szkolne, zajęciom takim towarzyszy wykonywanie przeróżnych prac plastycznych. Nie tylko omawiamy, rysujemy, malujemy to, co wiąże się z pobytem w świetlicy, przypominamy sobie również jak dbaliśmy o bezpieczeństwo podczas wakacyjnych wypraw i zabaw. W tym roku, w ostatnim tygodniu września w świetlicy szkolnej odbył się cykl zajęć związanych z bezpieczeństwem uczniów w drodze do szkoły. Uczniowie w zależności od grupy i nauczyciela omawiali: znaczenie znaków; zasady poruszania się w drodze do szkoły; sposoby, które mogą sprawić, że pieszy na drodze staje się bezpieczniejszy; rysowali swoje własne propozycje znaków i oznaczeń lub odwzorowywali, kolorowali poznane znaki. W realizacji zajęć pomocne były kolorowanki, krzyżówki i wykreślanki, z których dzieci mogły korzystać również w czasie wolnym. Zainteresowanie tematem niewątpliwie wzrosło za sprawą odblasków: zwijających się linijek, zawieszek i przepasek – omawiana była widoczność osoby odpowiednio ubranej, noszącej odblaski i takiej, która nie dba o odblaskowe elementy stroju. Sporym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia podczas których uczniowie projektowali ekologiczne pojazdy, umożliwiające dotarcie do szkoły i nie tylko. Dniem sprzyjającym takim zajęciom były Dzień Bez Samochodu – jedno z świąt nietypowych, które ciekawą tematyką pozwala rozbudzać wyobraźnię i dotyka wielu zainteresowań uczniów: ekologii, motoryzacji i projektowania. I choć wiele pomysłów było bardzo ciekawych, a niektóre oryginalne prace zostały wywieszone na tablicach świetlicy, to w naszej szkole Dzień Bez Samochodu to taki dzień jak co dzień, dzień z rowerem, hulajnogą i rolkami. I takich wspaniałych prac było najwięcej – bo po co poprawiać coś tak fantastycznego jak np. rower, czegoś co zostało już wymyślone? Dopełnieniem wykonanych prac było tworzenie wspólnej „drogi do szkoły” która stała się torem do gry w kapsle. Podstawa starej gry w nowym wydaniu, stworzona przez uczniów dwóch klas na ogromnym kawałku tektury – tak w świetlicy „z niczego” powstała fantastyczna zabawka dla wszystkich. E. Cz.

Nasz tor do gry w kapsle.. 

 

PAŹDZIERNIK

 

Miesiąc październik podobnie jak wrzesień w większości upłyną nam na wyjściach podwórkowych. Ulubiona zabawa podwórkowa Państwa dzieci? "Zabawa dowolna"!!

Dla chłopców to głownie niezobowiązujące rozgrywki piłkarskie. Ilość "Lewandowskich", "Piszczków" i "Błaszczykowskich" oraz "Pazdanów" na przestrzeni podwórka: niesamowita. Od czasu do czasu pojawiaj się jakiś "Messi" lub "Ronaldo". "Obcy" przy "Naszych" nie mają jednak szans. Nawet jeśli na koszulce widnieje 7 na potrzeby dobrej zabawy kombinacje klubowe tracą na znaczeniu. Liczy się piłka i... "coś" co może posłużyć za bramkę...

Dla dziewczynek to czas biegania, skakania i ploteczek na kocu. Zabawy w dom, zabawy lalkami, tenis albo "szczur". Niekiedy same z siebie dobierają się w grupki grające w zbijaka. Może dlatego, że "zbicie" przez koleżankę bywa delikatniejsze...

Oprócz zabaw podwórkowych, tak jak zawsze: zabawy w salach, na dywanie i przy stolikach. Często choć nie zawsze, zajęcia plastyczne, wspólne lub indywidualne czytanie. E. Cz.

 

baza w salizamek

 

Listopad

Listopad, listopad 2018 roku w świetlicy szkolnej to niesamowity czas. Polska odzyskuje swoje granice, z różnych kształtów ustalamy jeden wspólny, obecnie przyjęty – tak powstają piękne aczkolwiek oryginalne prace plastyczne. Wisła wije się sobie i autorowi pracy znanym korytem, a Książę Krak byłby bardzo zdziwiony gdyby zobaczył Kraków nad Bałtykiem, w górach lub na Mazurach. Z pomocą dzielnych Nauczycieli i  różnych pomocy medialnych – rzutników, telefonów własnych Nauczycieli gdy te pierwsze zawodziły, oraz tablic, tych zwykłych zielonych, poszczególni uczniowie mieli szansę dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. O Polsce właśnie. Gdzie mieszka ulubiona ciocia i czy to bardzo daleko, gdzie mieszkał kuzyn Smoka, Bazyliszek, skąd są sławne rogale i trykające się koziołki, które jezioro największe a jakie najgłębsze, co to ten Hel i co to takiego Trójmiasto (moja ulubiona odpowiedź – tam są trójkątne domy ;) - kochane dzieciaki - dziekujemy! ), a niektórzy uczniowie już dziś nawet wiedzą, gdzie jest miasto, w którym mieszkają krasnoludki! Oprócz tego czytaliśmy książki, budowaliśmy wspaniałe budowle, kolorowaliśmy kolorowanki, czasami słuchaliśmy pieśni wojskowych. E. Cz.

A w świetlicy na tablicy...

                                                                        .... wszyscy My!

Grudzień

W grudniu… spotkałam Mikołaja. Prawdziwa historia jest taka, że spotkałam się z nim osobiście. W związku z tym, że noc 5-6 grudnia jest krótka, a Elfy produkujące i pakujące zabawki bardzo zajęte, zaoferowałam pomoc. Przekazałam otrzymane od Was Drodzy Rodzice pieniądze zbierane na potrzeby świetlicy, wskazałam zabawki, które chcielibyśmy mieć, wybrałam kurierów lub poprosiłam innych Nauczycieli o pomoc w transporcie zabawek – to już po to, aby odciążyć Renifery. Póki co uczniowie otrzymali kilka gier i mnóstwo klocków Lego i Clics. Wszystkie inne rzeczy, po feriach sukcesywnie będą przynosić… Nauczyciele. Drodzy Rodzice to dzięki Wam (i oczywiście, dzięki Mikołajowi) dysponujemy zabawkami znajdującymi się w świetlicy. Uwrażliwiajcie swoje dzieci na dbałość o nie: odkładanie elementów gier do pudełek, staranne sprzątanie klocków, zabawy podczas których klocki i ich pudełka przetrwają trochę dłużej niż miesiąc. Dzieci w świetlicy jest bardzo dużo, zabawek – zawsze za mało. Niestety niektóre gry przekazane uczniom z poczatkiem grudnia już pod koniec miesiąca potraciły elementy. Przykro też patrzeć na pudełka z gier rzucone byle jak pomiędzy stoliki, dzieci trzymające w jednej ręce chrupki a w drugiej nowe karty, dzieci skaczące po klockach, które mimo, że z certyfikatem „prawie niezniszczalne” pękają. Tak, te klocki, gry są świetlicowe, wspólne, tak jakby niczyje… tak te same klocki i gry to Wasza ciężka praca, 70zł, które mogliście przeznaczyć na coś innego – za to, że daliście je Swoim Dzieciom na zabawki, materiały plastyczne bardzo dziękujemy! Drodzy Rodzice Drodzy Uczniowie pod spodem kilka prac wykonanych z nowych klocków – to wspaniałe budowle i dobrze spędzony czas! E. Cz.

paszcza połykacz

 

Styczeń

A na dobry styczeń...

Zapraszamy do wzięcia udziału w V Szkolnym Konkursie „Kartka Pocztowa z Hetmanem Stefanem Czarnieckim”.

Należy wykonać w dowolnej technice (bez użycia komputera) kartkę pocztową w formacie A6 (10,5x15 cm) związaną z Patronem naszej szkoły Stefanem Czarnieckim. Wykonanie obejmuje tylko graficzną część kartki (na stronie przeznaczonej na życzenia i dane adresowe tylko się podpisujemy).

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VIII; kartki można przygotowywać tylko indywidualnie.

Opisane kartki pocztowe (z tyłu imieniem i nazwiskiem autora oraz klasą) należy dostarczyć p. Markowi Chadzińskiemu do 8 lutego 2019 r. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na apelu szkolnym. Przewidziano atrakcyjne nagrody.

Regulamin

Konkurs „100 lat odzyskania niepodległości”

Konkursu dla szkół dzielnicy XIII
„100 lat odzyskania niepodległości”

11 grudnia 2018 r., godz. 10.45, Szkoła Podstawowa nr 47, ul. Myśliwska 64 odbyła sie premiera nowej gry komputerowej stworzonej z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Zobacz wyniki i zwycięzców.

DEBATA SPOŁECZNA

Debata społeczna na terenie KP V Kraków

przeczytaj

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

Projekt edukacyjny „Eko-logiczni”

WYDZIAŁ EDUKACJI

 

Referat Finansów i Projektów Oświatowych

 

+48 12 616 51 09

 

UBEZPIECZENIE

OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW DZIECI, MŁODZIEŻY, OSÓB UCZĄCYCH SIĘ ORAZ PERSONELU W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH – UBEZPIECZENIE SZKOLNE III 184

SZKOŁA DLA RODZICÓW

SZKOŁA DLA RODZICÓW

Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Daje możliwość refleksji nad własną postawą wychowawczą.

Czytaj na stronie dla rodziców.

ANKIETA DLA RODZICÓW

Szanowni Państwo. Ankieta o wypełnienie, której Państwa prosimy dotyczy spraw ważnych dla funkcjonowania naszej szkoły. Udzielone odpowiedzi pozwolą nam na podjęcie działań zmierzających do doskonalenia naszej pracy.

 

Aby wypełnić ankietę kliknij tutaj.

 

Dziękujemy.

STAN JAKOŚCI POWIETRZA

Udostępniamy Państwu informację na temat tego, gdzie można sprawdzić aktualny stan jakości powietrza

W celu sprawdzenia informacji na temat aktualnego stanu jakości powietrza w Krakowie należy kliknąć w podany link